Équipe IGG : Informatique Géométrique et Graphique

Différences entre les versions de « Basile Sauvage »

De Équipe IGG : Informatique Géométrique et Graphique
Aller à la navigation Aller à la recherche
m
m
Ligne 29 : Ligne 29 :
 
* March 2018: Florian Allender joins us for a 6 months internship (NeuroTex project).
 
* March 2018: Florian Allender joins us for a 6 months internship (NeuroTex project).
 
* October 2017: ASTex is [https://astex-icube.github.io/ online] : it is an open-source library for texture analysis and synthesis.
 
* October 2017: ASTex is [https://astex-icube.github.io/ online] : it is an open-source library for texture analysis and synthesis.
* September 2017: Nicolas Lutz is now PhD student (HDWorlds project).
+
<!-- * September 2017: Nicolas Lutz is now PhD student (HDWorlds project). -->
* June 2017: Melchior Vila joins us for a 3 months internship (Multi-valued concentric maps project).
+
<!-- * June 2017: Melchior Vila joins us for a 3 months internship (Multi-valued concentric maps project). -->
 
* June 2017: our paper [https://icube-publis.unistra.fr/2-VSKL17 Visual Quality Assessment of 3D Models: on the Influence of Light-Material Interaction] has been accepted by [https://tap.acm.org/ ACM Transactions on Applied Perception].
 
* June 2017: our paper [https://icube-publis.unistra.fr/2-VSKL17 Visual Quality Assessment of 3D Models: on the Influence of Light-Material Interaction] has been accepted by [https://tap.acm.org/ ACM Transactions on Applied Perception].
* May 2017: open PhD position on [http://hdworlds.unistra.fr/index.php/Fichier:PhDsubjectMulti-channelproceduralmodels.pdf Multi-channel procedural models for modelling virtual worlds]
+
<!-- * May 2017: open PhD position on [http://hdworlds.unistra.fr/index.php/Fichier:PhDsubjectMulti-channelproceduralmodels.pdf Multi-channel procedural models for modelling virtual worlds] -->
 
* May 2017: our paper [https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01528537v1 Bi-Layer textures: a Model for Synthesis and Deformation of Composite Textures] has been accepted to [http://egsr2017.aalto.fi/ EGSR 2017].
 
* May 2017: our paper [https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01528537v1 Bi-Layer textures: a Model for Synthesis and Deformation of Composite Textures] has been accepted to [http://egsr2017.aalto.fi/ EGSR 2017].
 
* February 2017: our educational paper about program approach has been accepted to [http://www.colloque-pedagogie.org/ QPES 2017] (french)
 
* February 2017: our educational paper about program approach has been accepted to [http://www.colloque-pedagogie.org/ QPES 2017] (french)
* February 2017: Noémie Wali joins us for a 6 months internship (NeuroTex project).
+
<!-- * February 2017: Noémie Wali joins us for a 6 months internship (NeuroTex project). -->
* January 2017: Nicolas Lutz joins us for a 6 months internship (HDWorlds project).
+
<!-- * January 2017: Nicolas Lutz joins us for a 6 months internship (HDWorlds project). -->
 
* January 2017: Project [http://icube-igg.unistra.fr/en/index.php/Projects:ICube Multi-valued concentric maps] starts (ICube).
 
* January 2017: Project [http://icube-igg.unistra.fr/en/index.php/Projects:ICube Multi-valued concentric maps] starts (ICube).
 
* January 2017: Project [http://icube-igg.unistra.fr/en/index.php/Projects:ICube NeuroTex] starts (ICube).
 
* January 2017: Project [http://icube-igg.unistra.fr/en/index.php/Projects:ICube NeuroTex] starts (ICube).

Version du 25 février 2019 à 14:19


ICube
Pôle API, 300, Boulevard Sébastien Brant 
CS 10413
67412 Illkirch Cedex
Bureau : C117
Tel : +33 (0)3 68 85 45 67 
Courriel  : sauvage AT unistra.fr
Fiche annuaire de l'Université de Strasbourg
Basile Sauvage

News

CV

  • 2018 habilitation à diriger des recherches
  • 2018 diplôme d’université de Pédagogie de l’enseignement supérieur
  • Depuis 2006 : Maître de Conférences en informatique
    • Enseignant à l' université de Strasbourg (UFR Mathématique-Informatique).
    • Chercheur au laboratoire ICube (anciennement LSIIT), équipe d' Informatique Géométrique et Graphique.
  • 2005-2006 ATER à l'université Joseph Fourier, Grenoble.
  • 2002-2005 Thèse de doctorat en Mathématiques Appliquées à l'INP-Grenoble, Laboratoire de Modélisation et Calcul, sous la direction de Stefanie Hahmann et Georges-Pierre Bonneau.
  • 2002-2005 Moniteur à l'INP-Grenoble.
  • 2002 diplôme d'ingénieur à l'ENSIMAG, Grenoble.
  • 2002 DEA de Mathématiques Appliquées à l'université Joseph Fourier,Grenoble.

Recherche

Thématiques

  • Génération de texture.
  • Radiance et géométrie: acquisition, reconstruction, traitement, visualisation.
  • Modélisation géométrique, analyse multirésolution, traitement de la géométrie.

Publications

Encadrements de thèse

  • Nicolas Lutz (2017-2020, co-encadrant). Sujet : modèles procéduraux multi-canaux pour la modélisation de mondes virtuels.
  • Geoffrey Guingo (2015-2018, co-encadrant). Sujet : synthèse de textures dynamiques sur des objets déformables.
  • Kenneth Vanhoey (2010-2014, co-encadrant). Sujet : traitement conjoint de la géométrie et de la radiance d’objets 3D numérisés.

Encadrements de stage de Master 2

  • Nicolas Lutz (2017). Sujet : textures Gaussiennes multi-canaux.
  • Noémie Wali (2017). Sujet : synthèse de textures et deep learning.
  • Julien Vogel (2015). Sujet : génération procédurale de textures pour la géométrie et l'apparence.
  • Etienne Schmitt (2013). Sujet : diffusion sur les maillages pour la reconstruction de champs de lumière.
  • Kenneth Vanhoey (2010). Sujet : simplification de maillages surfaciques avec champs de lumière.

Enseignement

Cours

  • Algorithmique et Programmation (Licence 1).
  • Algèbre Linéaire Appliquée (Licence 2).
  • Méthodes Algorithmiques Avancées (Master 1).

Publications