Équipe IGG : Informatique Géométrique et Graphique

Différences entre les versions de « David Cazier Publications »

De Équipe IGG : Informatique Géométrique et Graphique
Aller à la navigation Aller à la recherche
 
Ligne 2 : Ligne 2 :
 
[[David_Cazier|Retour à la page de David Cazier]]
 
[[David_Cazier|Retour à la page de David Cazier]]
 
====Revues internationales (avec comité de sélection)====
 
====Revues internationales (avec comité de sélection)====
 +
* '''A unified structure for crowd simulation''', Computer Animation and Virtual Worlds, 2012, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/0/2-JKCxx/ Détails].
 
* '''Extension of half-edges for the representation of multiresolution subdivision surfaces''', The Visual Computer, 2009, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/2009/2-KCB09/ Détails].
 
* '''Extension of half-edges for the representation of multiresolution subdivision surfaces''', The Visual Computer, 2009, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/2009/2-KCB09/ Détails].
 
* '''A formal specification of geometric refinements''', The Visual Computer, 1999, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/1999/2-CD99/ Détails].
 
* '''A formal specification of geometric refinements''', The Visual Computer, 1999, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/1999/2-CD99/ Détails].
Ligne 11 : Ligne 12 :
  
 
====Conférences internationales (avec actes et comité, sélection sur articles longs)====
 
====Conférences internationales (avec actes et comité, sélection sur articles longs)====
 +
* '''A unified structure for crowd simulation''', CASA'12, International Conference on Computer Animation and Social Agents, taux de sélection 21% (30 papiers longs sur 173 soumis) [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/2012/4-JKC12/ Détails].
 
* '''Edge collision detection in complex deformable environments''', VRIPHYS'10, Eurographics Worshop on Virtual Reality Interaction and Physical Simulation, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/2010/4-JCD10a/ Détails].
 
* '''Edge collision detection in complex deformable environments''', VRIPHYS'10, Eurographics Worshop on Virtual Reality Interaction and Physical Simulation, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/2010/4-JCD10a/ Détails].
 
* '''X-maps: an efficient model for non-manifold modeling''', SMI'10, Shape Modeling International, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/2010/4-CK10/ Détails].
 
* '''X-maps: an efficient model for non-manifold modeling''', SMI'10, Shape Modeling International, [http://lsiit-cnrs.unistra.fr/Publications/2010/4-CK10/ Détails].

Version du 5 mars 2012 à 12:56

Retour à la page de David Cazier

Revues internationales (avec comité de sélection)

  • A unified structure for crowd simulation, Computer Animation and Virtual Worlds, 2012, Détails.
  • Extension of half-edges for the representation of multiresolution subdivision surfaces, The Visual Computer, 2009, Détails.
  • A formal specification of geometric refinements, The Visual Computer, 1999, Détails.

Revues nationales (avec comité de sélection, taux < 35%)

  • Reconstruction multi-objets d'images 3D multi-labels à partir d'un algorithme de Delaunay Discret, REFIG, 2009, Détails.
  • Système de prédiction pour la détection de collisions dans un environnement déformable, REFIG, 2009, Détails.
  • Extension multirésolution des cartes combinatoires : application à la représentation de surfaces de subdivision multirésolution, REFIG, 2007, Détails.

Conférences internationales (avec actes et comité, sélection sur articles longs)

  • A unified structure for crowd simulation, CASA'12, International Conference on Computer Animation and Social Agents, taux de sélection 21% (30 papiers longs sur 173 soumis) Détails.
  • Edge collision detection in complex deformable environments, VRIPHYS'10, Eurographics Worshop on Virtual Reality Interaction and Physical Simulation, Détails.
  • X-maps: an efficient model for non-manifold modeling, SMI'10, Shape Modeling International, Détails.
  • Fully-automatic branching reconstruction algorithm: application to vascular trees, SMI'10, Shape Modeling International, Détails.
  • Edge collision detection in complex environment, CGI'10, Computer Graphics International, Détails.
  • Particle-based forecast mechanism for continuous collision detection in deformable environments, SPM'09, SIAM/ACM Joint Conference on Geometric and Physical Modeling, Détails.
  • A general and efficient representation for multiresolution meshes: application to quad/triangle subdivision, CCCG'07, Canadian Conference on Computational Geometry, Détails.
  • Multiresolution Half-Edges, SCCG'07, Spring Conference on Computer Graphics, Détails.

Liste complète