David Cazier Publications
Révision datée du 5 mars 2012 à 13:03 par Allegre (discussion | contributions)
Retour à la page de David Cazier
Revues internationales (avec comité de sélection)
- A unified structure for crowd simulation, Computer Animation and Virtual Worlds, 2012, Détails.
- Extension of half-edges for the representation of multiresolution subdivision surfaces, The Visual Computer, 2009, Détails.
- A formal specification of geometric refinements, The Visual Computer, 1999, Détails.
Revues nationales (avec comité de sélection, taux < 35%)
- Représentation efficace des maillages volumiques multirésolutions, REFIG, 2012, taux d'acceptation 25%, Détails.
- Reconstruction multi-objets d'images 3D multi-labels à partir d'un algorithme de Delaunay Discret, REFIG, 2009, Détails.
- Système de prédiction pour la détection de collisions dans un environnement déformable, REFIG, 2009, Détails.
- Extension multirésolution des cartes combinatoires : application à la représentation de surfaces de subdivision multirésolution, REFIG, 2007, Détails.
Conférences internationales (avec actes et comité, sélection sur articles longs)
- A unified structure for crowd simulation, CASA'12, International Conference on Computer Animation and Social Agents, taux de sélection 21% (30 papiers longs sur 173 soumis) Détails.
- Edge collision detection in complex deformable environments, VRIPHYS'10, Eurographics Worshop on Virtual Reality Interaction and Physical Simulation, Détails.
- X-maps: an efficient model for non-manifold modeling, SMI'10, Shape Modeling International, Détails.
- Fully-automatic branching reconstruction algorithm: application to vascular trees, SMI'10, Shape Modeling International, Détails.
- Edge collision detection in complex environment, CGI'10, Computer Graphics International, Détails.
- Particle-based forecast mechanism for continuous collision detection in deformable environments, SPM'09, SIAM/ACM Joint Conference on Geometric and Physical Modeling, Détails.
- A general and efficient representation for multiresolution meshes: application to quad/triangle subdivision, CCCG'07, Canadian Conference on Computational Geometry, Détails.
- Multiresolution Half-Edges, SCCG'07, Spring Conference on Computer Graphics, Détails.