Équipe IGG : Informatique Géométrique et Graphique

Différences entre les versions de « Basile Sauvage »

De Équipe IGG : Informatique Géométrique et Graphique
Aller à la navigation Aller à la recherche
Ligne 26 : Ligne 26 :
 
* July 2019: I am awarded the [https://idip.unistra.fr/pedagogie-universitaire/la-prime-de-reconnaissance-de-limplication-pedagogique/ PRIP] (bonus for my contribution to education and teaching skills)
 
* July 2019: I am awarded the [https://idip.unistra.fr/pedagogie-universitaire/la-prime-de-reconnaissance-de-limplication-pedagogique/ PRIP] (bonus for my contribution to education and teaching skills)
 
<!-- * May 2019: [https://seafile.unistra.fr/f/a3b5f2ad4ef945b9bf54/ postdoc position offer]: synthesis and rendering of complex procedural textures. -->
 
<!-- * May 2019: [https://seafile.unistra.fr/f/a3b5f2ad4ef945b9bf54/ postdoc position offer]: synthesis and rendering of complex procedural textures. -->
<!-- * April 2019: a [http://scriptum.unistra.fr webpage] for project Scriptum is now online -->
+
* April 2019: a [http://scriptum.unistra.fr webpage] for project Scriptum is now online
 
* April 2019: our [https://icube-publis.unistra.fr/appli.php/5-BDFS19 educational paper about collaboration for lecturer education] has been accepted to [https://qpes2019.sciencesconf.org/ QPES 2019] (french)
 
* April 2019: our [https://icube-publis.unistra.fr/appli.php/5-BDFS19 educational paper about collaboration for lecturer education] has been accepted to [https://qpes2019.sciencesconf.org/ QPES 2019] (french)
 
* February 2019: our paper "[https://icube-publis.unistra.fr/appli.php/4-LSLD19 Anisotropic Filtering for On-the-fly Patch-based Texturing]" has been accepted to [https://www.eurographics2019.it/ Eurographics 2019] (short papers track).
 
* February 2019: our paper "[https://icube-publis.unistra.fr/appli.php/4-LSLD19 Anisotropic Filtering for On-the-fly Patch-based Texturing]" has been accepted to [https://www.eurographics2019.it/ Eurographics 2019] (short papers track).

Version du 7 janvier 2020 à 22:36


ICube
Pôle API, 300, Boulevard Sébastien Brant 
CS 10413
67412 Illkirch Cedex
Bureau : C117
Tel : +33 (0)3 68 85 45 67 
Courriel  : sauvage AT unistra.fr
Fiche annuaire de l'Université de Strasbourg
Basile Sauvage

News

  • December 2019: Geoffrey Guingo defended his PhD. Congratulations!
  • December 2019: Xavier Chermain joins us for a 2-year postdoc on "synthesis and rendering of complex procedural textures". Welcome!
  • November 2019: I am leading a new ANR project "Rendering procedural textures for huge digital worlds", in collaboration with the Karlsruhe Institute of Technology. We are hiring a Master trainee and a PhD.
  • September 2019: kick start of the “café pédagogique”, a monthly event about pedagogy.
  • July 2019: I am awarded the PRIP (bonus for my contribution to education and teaching skills)
  • April 2019: a webpage for project Scriptum is now online
  • April 2019: our educational paper about collaboration for lecturer education has been accepted to QPES 2019 (french)
  • February 2019: our paper "Anisotropic Filtering for On-the-fly Patch-based Texturing" has been accepted to Eurographics 2019 (short papers track).
  • December 2018: I am awarded the PEDR (bonus for doctoral supervision and research)

CV

  • 2018 habilitation à diriger des recherches
  • 2018 diplôme d’université de Pédagogie de l’enseignement supérieur
  • Depuis 2006 : Maître de Conférences en informatique
    • Enseignant à l' université de Strasbourg (UFR Mathématique-Informatique).
    • Chercheur au laboratoire ICube (anciennement LSIIT), équipe d' Informatique Géométrique et Graphique.
  • 2005-2006 ATER à l'université Joseph Fourier, Grenoble.
  • 2002-2005 Thèse de doctorat en Mathématiques Appliquées à l'INP-Grenoble, Laboratoire de Modélisation et Calcul, sous la direction de Stefanie Hahmann et Georges-Pierre Bonneau.
  • 2002-2005 Moniteur à l'INP-Grenoble.
  • 2002 diplôme d'ingénieur à l'ENSIMAG, Grenoble.
  • 2002 DEA de Mathématiques Appliquées à l'université Joseph Fourier,Grenoble.

Recherche

Thématiques

  • Génération de texture.
  • Radiance et géométrie: acquisition, reconstruction, traitement, visualisation.
  • Modélisation géométrique, analyse multirésolution, traitement de la géométrie.

Publications

Encadrements de thèse

  • Nicolas Lutz (2017-2020, co-encadrant). Sujet : modèles procéduraux multi-canaux pour la modélisation de mondes virtuels.
  • Geoffrey Guingo (2015-2019, co-encadrant). Sujet : synthèse de textures dynamiques sur des objets déformables.
  • Kenneth Vanhoey (2010-2014, co-encadrant). Sujet : traitement conjoint de la géométrie et de la radiance d’objets 3D numérisés.

Encadrements de stage de Master 2

  • Nicolas Lutz (2017). Sujet : textures Gaussiennes multi-canaux.
  • Noémie Wali (2017). Sujet : synthèse de textures et deep learning.
  • Julien Vogel (2015). Sujet : génération procédurale de textures pour la géométrie et l'apparence.
  • Etienne Schmitt (2013). Sujet : diffusion sur les maillages pour la reconstruction de champs de lumière.
  • Kenneth Vanhoey (2010). Sujet : simplification de maillages surfaciques avec champs de lumière.

Enseignement

Cours

  • Algorithmique et Programmation (Licence 1).
  • Algèbre Linéaire Appliquée (Licence 2).
  • Méthodes Algorithmiques Avancées (Master 1).

Publications